W 2020 roku specjaliści Google opublikowali raport z  badania dotyczącego procesu decyzyjnego osób kupujących w internecie. Postanowili sprawdzić, co tak naprawdę dzieje się w środku ścieżki zakupowej, czyli od pierwszego zetknięcia się użytkownika z marką (np. poprzez reklamę) aż po konwersję (zakup produktu lub usługi).  Do tej pory wiadomo było jedno – proces ten nie […]

Słowo “ecommerce” przeważnie kojarzy się ze sklepem internetowym, w którym zaspokajamy nasze potrzeby: kupujemy ubrania, książki czy urządzenia elektroniczne. Ale popularność zyskuje też ecommerce B2B, czyli możliwość zaopatrywania przez internet firm. Autentika zrealizowała dużo takich projektów i możemy powiedzieć jedno: między ecommerce B2B a B2C jest ogromna różnica! Ale przecież sklep internetowy dla firm, w […]

Firma Senuto wzięła pod lupę blisko 87,5 tys. polskich sklepów internetowych i przeanalizowała je pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google. W efekcie tego powstał raport “E-COMMERCE W POLSCE 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”.  To opracowanie to prawdziwa kopalnia wiedzy dla całego rynku związanego ze sprzedażą online. W tym wpisie zebraliśmy najważniejsze wnioski i propozycje […]

O gwałtownym przyśpieszeniu sektora e-commerce mówi się już od początku pandemii. Skalę wzrostu potwierdzają dane z 2020 roku: 1.800 – to liczba nowych sklepów internetowych w Polsce, 40% – to szacowana dynamika wzrostu sprzedaży cyfrowej (rok wcześniej wynosiła 20%) 72% – tylu internautów kupowało w sieci w maju 2020 r. (dziś 60% przyznaje, że korzysta […]

Przebudowa sklepu Ecospa to projekt, który zasługuje na szczególną uwagę. Specyfika tego e-commerce wymagała od nas stworzenia indywidualnych rozwiązań oraz zaprojektowania unikalnego procesu zakupowego. Wyzwań nie brakowało, a efekty? Wzrost konwersji o ponad 40% na mobile i trzykrotny wzrost przychodów w tym kanale, plus zwiększenie przychodów w wersji desktop o kolejne 35% dają rezultat, z […]

Firma PwC postanowiła zbadać, w jaki sposób pandemia zmieniła nasze podejście do zakupów. Wnioski płynące z raportu  Nowy obraz polskiego konsumenta. Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa mogą być ważną wskazówką dla firm planujących inwestycję w e-commerce lub inne nowoczesne rozwiązania technologiczne. W tym wpisie zebraliśmy najważniejsze z nich. ⅓ Polaków zwiększyła częstotliwość […]

Klienci, nie traćcie czasu na wymyślanie rozwiązań IT, tylko skupcie się na swoim biznesie! Postawcie pytania, określcie wyzwania, opiszcie stan obecny. To dobry wykonawca zarobi na swoje wynagrodzenie, dostarczając Wam odpowiedzi. Tak mógłby zaczynać się manifest Product House, nowej kategorii firm na rynku technologicznym. Kiedyś uważałem, że jednym z pierwszych (o ile nie pierwszym) pytaniem w […]

Na co dzień pracujemy nad projektami e-commerce z liderami wielu branż i coraz częściej obserwujemy pewne powtarzające się wzorce. Udoskonalanie aplikacji mobilnych, wprowadzenie modułów płatności, kwestie cyberbezpieczeństwa czy wykorzystywanie sztucznej inteligencji – to najważniejsze światowe trendy, które wyznaczają kierunek działań także dla polskich firm. Te oraz wiele innych perspektyw rozwoju e-commerce opisuje raport “eCommerce Trends […]

Cześć, to my, ludzie Autentiki. Na blogu dzielimy się niemal 15-letnim doświadczeniem w budowie projektów IT.

A może chcesz porozmawiać o swoich wyzwaniach?

Skontaktuj się z nami
Sławomir Wójcik, Business Developer

Sławomir Wójcik

Business Developer

Zapraszam do kontaktu:

+48 603 440 039
Pobierz brief