<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-K46JBC&l=dataLayer" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe>

BRIEF

System do komunikacji wewnętrznej pracowników Grupy Żywiec

Grupa Żywiec to czołowy producent piwa w Polsce. Firma poszukiwała partnera, który zbuduje platformę społecznościową online wspierającą komunikację kilku tysięcy pracowników rozsianych po całej Polsce. Wyzwania przed którymi staneliśmy to:

1

Znoszenie silosów

Podstawowym założeniem projektu była minimalizacja tzw. silosów, czyli usprawnienie komunikacji poziomej pomiędzy departamentami i oddziałami terenowymi.
2

Życie obok intranetu

Grupa Żywiec, jako część Grupy Heinekena, miała funkcjonujący intranet. Nowe narzędzie musiało odpowiednio wpasować się w informatyczny ekosystem firmy.
3

Start z poziomu “czystej kartki”

Chcąc bezpośrednio odpowiedzieć na potrzeby pracowników, a także uformować grupę ambasadorów projektów, należało zebrać wymagania podczas warsztatów z przedstawicielami różnych działów firmy.
4

Mobilnie

Z uwagi na charakter pracy licznego działu sprzedaży, niezwykle ważnym aspektem było przygotowanie interfejsu w wersji responsywnej i umożliwienie korzystania na przenośnych urządzeniach.

Persony

Skupiliśmy się na 3 charakterystycznych grupach:

Ewa, 27 lat
Ewa, 27 lat
Junior Brand Manager
Kreatywna i odpowiedzialna
Pracuje w centrali, większośc dnia spędzając przy komputerze. Intensywnie używa internetu, więc nowa platforma naturalnie uzupełni jej codzienne środowisko pracy.
Oczekiwania względem systemu:
  • Uzupełnienie komunikacji
  • Informacje o wynikach firmy
  • Szybsza wymiana treści
  • Aktywny udział w życiu firmy
Michał, 36 lat
Michał, 36 lat
Account Manager
Kontaktowy i zabiegany
Jego miejsce pracy to samochód i odwiedzane sklepy. Nie ma czasu na komputer, intensywnie używa smartfona.
Oczekiwania względem systemu:
  • Dopasowany interfejs
  • Zdobywanie wiedzy zawodowej
  • Rozrywka i konkursy
Jan, 58 lat
Jan, 58 lat
Pracownik produkcji
Niedoświadczony użytkownik
Pracuje w jednym z lokalnych browarów, z daleka od wielkich decyzji firmy. Z systemu może korzystać dopiero po pracy, nierzadko z pomocą 12-letniego wnuka.
Oczekiwania względem systemu:
  • Prosty interfejs
  • Zrozumiałe zasady działania
  • Ciekawostki z życia firmy
  • Dzielenie się pasjami
  • Rozrywka i konkursy

PLANOWANIE

Seria warsztatów, w których brało udział kilkudziesięciu pracowników Grupy Żywiec, pozwoliła opracować finalną funkcjonalność systemu.

DESIGN

Wykorzystując elementy identyfikacji Grupy Żywiec, zaprojektowaliśmy lekki i neutralny w odbiorze interfejs aplikacji.

WARTE UWAGI

Nieskromnie twierdzimy, że przyPiwie jest unikatowym projektem w swojej kategorii.

Główny strumień informacji
Centrum aplikacji to tablica aktywności, której konwencję zaczerpnęliśmy z najpopularniejszych serwisów społecznościowych.
Przekaz bez ograniczeń
Panel dodawania treści pozwala na publikację wielu formatów wiadomości: tekstu, zdjęć, wideo, sond, plików.
Wszystko w zasięgu kliknięcia
Najważniejsze elementy są zawsze pod ręką użytkownika: nawigacja, wyszukiwarka, powiadomienia i skrzynka wiadomości.
Swoboda komunikacji
Część treści pojawia się w języku angielskim. Aby umożliwić wszystkim zapoznanie się z nimi, zaimplementowaliśmy tłumacz Google, który w prosty sposób tłumaczy tekst.

2x Szpalta Roku

Content Marketing Strategy. Kampania content marketing dla pracowników.
“Przyszliśmy do Autentiki ze sporym wyzwaniem i ogólnie postawionymi celami. Pomogli nam wypracować rozwiązanie, a potem skutecznie je wyegzekwowali. Cieszę się, że pracujemy nad przyPiwie.net razem!”
Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych