<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-K46JBC&l=dataLayer" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe>

BRIEF

Najpopularniejszy polski blog o nowych technologiach

Antyweb i jego pomysłodawca, Grzesiek Marczak, to ikony polskiej blogosfery technologicznej. Prawie 1,5 mln czytelników, którzy odwiedzają co miesiąc Antyweb, na jubileusz 10-lecia otrzymało zupełnie nową wersję serwisu.

Analiza poprzedniej wersji:

Architektura i układ

Ostatnie miesiące to znaczący wzrost liczby publikowanych artykułów. Layout Antyweba nie był dostosowany do nowej dynamiki, utrudniając konsumpcję treści

Przestrzeń reklamowa

Wraz ze wzrostem liczby kampanii reklamowych realizowanych na blogu pojawiła się potrzeba nowych produktów oraz poprawy widoczności dotychczasowych

Dług technologiczny

Oprogramowanie Antyweba wymagało gruntownej przebudowy, z uwagi na małe możliwości dalszej rozbudowy, dodawania nowych funkcji

Treści wideo

Nowy dział redakcji bloga potrzebował specjalnego miejsca na publikację autorskich treści wideo

Persony

W uproszczeniu, czytelnicy Antyweba to dwie grupy:
stali bywalcy i Ci motywowani impulsem

Jacek, 22 lata
Jacek, 22 lata
Student
Fan nowych technologii
Tematyka Antyweba pokrywa się z jego zainteresowaniami. Niemal codziennie odwiedza blog, szukając interesujących treści wśród najnowszych artykułów.
W serwisie interesują go:
  • Smartfony
  • Laptopy do gier
  • E-sport
  • Polskie startupy
  • ... a w zasadzie to wszystko
 Michał, 36 lat
Michał, 36 lat
Manager sprzedaży
Rozsądny i świadomy
Dokonując zakupów, korzysta z internetu, szuka rzetelnych opinii na temat sprzętu, oprogramowania czy usług. Na blog trafia z Google lub mediów społecznościowych.
W serwisie interesują go:
  • To, co aktualnie zamierza kupić
Krzysiek, 40 lat
Krzysiek, 40 lat
PR-owiec
Powracający czytelnik
Co kilka dni ma potrzebę uzupełnienia wiedzy na wybrane tematy z zakresu nowych technologii. Nie jest w stanie śledzić Antyweba na bieżąco, więc potrzebuje katalogu tematycznego.
W serwisie interesują go:
  • Nowości systemu iOS
  • Newsy i plotki o Apple
  • Relacje z wydarzeń
630h
godzin pracy zespołu
12
urządzeń do testów RWD
7x
przyspieszenie WordPress'a
1,5GB
rozmiar bazy danych z artykułami

PLANOWANIE

Wydawnictwo to dwie grupy interesów - redakcja i sprzedaż. Już na etapie architektury informacji i makiet szukaliśmy rozwiązania, które zostanie zaakceptowane przez obie strony

DESIGN

Prosty i przejrzysty interfejs bloga łączy dotychczasową estetykę ze współczesnymi standardami projektowania do sieci

WARTE UWAGI

Sporo czasu poświęciliśmy na przygotowanie rozwiązań, które usprawniają pracę redakcji i sprzedaży w Antywebie

Dopasowany do potrzeb redakcji
Redakcja buduje stronę główną z wielu dostępnych elementów (sekcje, zajawki, kafle). Pozwala to dostosować serwis do aktualnych potrzeb wydawniczych i komercyjnych.
Spełniający oczekiwania biznesowe
Kafle główne, mogą zostać zastąpione w części lub całości wielkim banerem reklamowym.
Niewyczerpane możliwości
Przygotowaliśmy kilka rodzajów sekcji tematycznych, które dodatkowo można zróżnicować dominującym kolorem.
Content is the king
Przełamaliśmy schemat podstrony wideo, przesuwając film na górę strony, ponad belkę nawigacji i logo.
Wolność wyboru
3 layouty treści, pozwalają dobrać format do charakteru publikacji: artykuł, news i felieton.
Odsłony serwisu
+26%
Przychód z reklam typu display
+70%
CTR placementów reklamowych
+110%
“Znałem Autentikę i jej dokonania od lat, ale i tak zostałem pozytywnie zaskoczony przebiegiem projektu. Pełne zaangażowanie, entuzjazm, pomysły i kompleksowe doradztwo. Jestem im wdzięczny, bo były naprawdę trudne momenty związane z okiełznaniem dotychczasowego oprogramowania Antyweba. Polecam!”
Grzegorz Marczak, redaktor naczelny Antyweb