<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-K46JBC&l=dataLayer" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe>

99 pytań o e-commerce, które zadają nam klienci w trakcie kryzysu – cz. 1

99 pytań o e-commerce, które zadają nam klienci w trakcie kryzysu &#8211; cz. 1

Kryzys wyzwala ruch płyt tektonicznych. Jednym grunt zapada się pod stopami, innych proces górotwórczy wynosi na wyżyny. Bez względu na czas i miejsce, pytania klientów mają podobną treść i źródło – zwykle chodzi o zwiększenie sprzedaży, wydajność, optymalizację procesów w biznesie i bezpieczeństwo. W obecnej sytuacji treść tych pytań zyskuje jednak nowy wyraz.

To pierwsza część pytań klientów i odpowiedzi specjalistów Autentiki i WellCommerce. Będziemy rozwijać ten wątek sukcesywnie, by pokazać, że wybór platformy e-commerce to strategiczna decyzja, która powinna uwzględniać nie tylko koszt wdrożenia “tu i teraz”, ale przede wszystkim jakość wykonania platformy, zakres funkcji, gwarancję i poziom wiedzy zespołu, z którym wiążemy się na wiele kolejnych lat. 

Na początek multi-store i integracja z Comarch Optima. Zapraszamy.

* * *

Działamy w wielu krajach, w oparciu o lokalne magazyny i koszty operacyjne. Potrzebujemy zmieniać ceny produktów w zależności od państwa, a nie języka użytkownika. Jak to osiągnąć?

Zakładając, że dostęp do systemu będzie uzależniony od kraju, w którym działa administrator, najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie wbudowanego w systemie WellCommerce trybu multi-store

Pozwala on właścicielowi systemu zdefiniować dowolną liczbę sklepów (każdy sklep pod inną domeną internetową) i dla każdego z nich określić inne formy wysyłki, formy płatności i pozostałe kluczowe elementy konfiguracji. Jest to możliwe, gdyż system WellCommerce nawet przy jednym sklepie działa w trybie multi-store. To podstawowy i najważniejszy moduł oprogramowania.

Zarządzanie cenami produktów w zależności od kraju jest możliwe do wykonania z wykorzystaniem modułu magazynów – możemy określić dowolną liczbę magazynów i niezależne ceny dla każdego z nich.

Korzystając z tej opcji, po stronie produktów wystarczy wskazać, w jakich magazynach występują. Jednocześnie dany magazyn zostaje podpięty pod konkretny sklep, dzięki czemu stosowane w nim ceny i stany magazynowe brane są z jego ustawień.

Zobacz przykład: https://nimb.ws/8OtAfS

Taki wariant działania jest obecnie stosowany w sklepach katherine.pl oraz vezzi.pl – są to dwa sklepy w trybie multi-store, przy czym mimo częściowo wspólnego asortymentu, polityka cenowa kształtowana jest w nich niezależnie.

* * *

Co w sytuacji, gdy mój sklep działa w wielu krajach i potrzebuję, by administrator przykładowo w Austrii, widział tylko produkty i zamówienia z Austrii. Dotyczy to również stanów magazynowych i obrotów.

Jeżeli wykorzystamy tryb multi-store oraz założymy, że jeden kraj ma przypisany jeden sklep, to wszelkie informacje w panelu będą filtrowane po aktywnym sklepie, a administrator będzie mógł przełączać się dowolnie pomiędzy sklepami, do których ma dostęp. 

W ramach funkcji multi-store najważniejsze elementy systemu mają oznaczenie, w którym sklepie występują. Dotyczy to przede wszystkim modułu produktów, kategorii, form wysyłki i płatności, zamówień, klientów, raportów, kuponów, stron standardowych. W trybie multi-store w panelu administracyjnym widoczne są tylko dane przeznaczone dla danego sklepu.

* * *

Jeśli chodzi o system magazynowy, to korzystamy z modułu Handel w Comarch ERP Optima. W planach mamy wykonane API, ale może dysponujecie Państwo potrzebnym rozwiązaniem?

Mamy autorską integrację systemu WellCommerce z systemem Comarch ERP Optima, działającą z powodzeniem w sklepach charakteryzujących się szerokim asortymentem i wysokimi obrotami. Obejmuje ona synchronizację kartotek towarowych, przekazywanie zamówień do Optima (PA, FA) oraz zwrotną synchronizację do sklepu dla utworzonych dokumentów.

* * *

Czy istnieje możliwość niezależnego wykorzystania Państwa obustronnej integracji WellCommerce i Comarch ERP Optima w naszym systemie zarządzania zamówieniami? Tutaj odbywa się obsługa zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży online i offline.

Tak, jest to możliwe do wykonania na dwa sposoby:

1) poprzez podłączenie integratora bezpośrednio do systemu zarządzania zamówieniami. Integrator to nasze autorskie rozwiązanie i możemy w nim wprowadzać dowolne zmiany, ale również wykorzystać go do integracji innych systemów.

2) poprzez zintegrowanie systemu zarządzania zamówieniami z WellCommerce za pośrednictwem API. Oprogramowanie posiada pełną obsługę naszego integratora, więc wszystkie zamówienia przekazane do sklepu trafią również do Comarch ERP Optima.

* * *

Czy w wypadku skorzystania z pierwszego wariantu, udostępniacie dokumentację lub przykłady żądania i odpowiedzi, do których OMS należałoby dostosować?

Oczywiście, udostępniamy wszelkie potrzebne informacje i zapewniamy wsparcie dla osób zajmujących się taką integracją. W przypadku integracji z Comarch ERP Optima wykorzystywane są w praktyce tylko dwa end-pointy:

1) dla pobrania listy zamówień. 

Zadaniem systemu obsługi zamówień będzie zapisanie informacji, że dane zamówienie zostało już zsynchronizowane (wysyłamy takie informacje na drugi end-point po dodaniu zamówienia w Comarch ERP Optima) i zwracanie tylko listy zamówień do przetworzenia. 

Ze względów wydajnościowych po stronie Comarch ERP Optima nie jest możliwa synchronizacja więcej niż 100 zamówień w cyklach co 5 minut.

Jesteśmy w stanie wymuszać tworzenie dokumentów w Comarch ERP Optima w różnych seriach numeracji.

2) dla aktualizacji zamówień.

Synchronizator po przetworzeniu zamówień w Comarch ERP Optima odsyła do sklepu/systemu obsługi zamówień tablicę wieloelementową zawierającą w sobie tylko:

  • number – numer zamówienia 
  • documentNumber – numer dokumentu w Optima

Na tej podstawie dane zamówienie oznaczane jest jako zsynchronizowane, aby nie było już na liście do pobrania. Możliwe jest również dodanie przy nim numeru dokumentu powiązanego w Comarch ERP Optima.

—————————————————————-

WellCommerce to platforma e-commerce dla wymagających klientów, oczekujących od systemu szczególnej wydajności, elastyczności i możliwości integracyjnych. Platforma posiada w standardzie wiele funkcji przydatnych do prowadzenia dynamicznej, zakrojonej na szeroką skalę sprzedaży online.

WellCommerce należy do Grupy Autentika.

Więcej na www.wellcommerce.pl.

Sławomir Wójcik, Business Developer

Sławomir Wójcik

Business Developer

Zapraszam do kontaktu:

+48 603 440 039