BRIEF

Turborebels - społeczność pasjonatów motoryzacji

TurboRebels to startup, który zrodził się z pasji do wszystkiego co wiąże się z motoryzacją: prędkości, adrenaliny, designu, rywalizacji. Prywatny inwestor, były czołowy zawodnik driftingu, od kilku lat planował realizację platformy online, która połączy fanów, kierowców, fotografów, blogerów i organizatorów wydarzeń.

Autentika jest partnerem technologicznym Turborebels. Kompleksowo odpowiadamy za Product Design, wdrożenie i utrzymanie systemu.

WYZWANIA

Wyzwania przed którymi staneliśmy to:

Od czystej kartki

Wyjątkowy pomysł i funkcjonalność wykluczały możliwość stosowania istniejących w sieci rozwiązań. W praktyce do każdego modułu siadaliśmy naprzeciwko pustej tablicy, która w czasie warsztatów pokrywała się nieskończoną liczbą prostych makiet.

Funkcjonalność przez duże F

Wymagania funkcjonalne klienta wzbogaciliśmy na kilkunastu warsztatach Product Designu. W efekcie stały się największym wyzwaniem wdrożeniowym w historii Autentiki. Wystarczy powiedzieć, że 5-osobowy zespół developerów poświęcił ponad 6000 roboczogodzin na wdrożenie projektu.

Material Design

W tamtym czasie dużo mówiło się o Material Design. Zainspirowani teorią Google postanowiliśmy ją wdrożyć do TurboRebels. Z wysokim prawdopodobieństwem TurboRebels był pierwszym wdrożeniem Material Design w Polsce na taką skalę (mówimy o interfejsie z ponad 110 unikatowymi podstronami).

ODBIORCY

Odbiorcy treści o tematyce motoryzacyjnej i motorsportowej to zdecydowanie wielowymiarowa i złożona grupa. My postanowiliśmy skupić się na trzech profilach, które w naszej ocenie mają największy potencjał:

Fan

Co łączy wszystkich fanów, niezależnie od tematyki, którą się interesują? Emocje! Odczucia, które wywołuje u nich pasja i przywiązanie do danego zagadnienia.

Tu, nie ukrywamy, trudno nie mieliśmy - motoryzacja to niezwykle wdzięczny temat do prezentacji na łamach serwisu internetowego. Zdjęcia, wideo czy nawet mięsisty tekst sprzedają się same. No, może z naszą małą pomocą i odpowiednią ”scenografią”.

Michał Samojlik, Product Designer

Zawodnik

To ludzie, którzy żyją od weekendu do weekendu, od początku do końca sezonu. Rajdy, wyścigi, pojeżdżawki, czasy, punkty i rundy. Kiedy, gdzie, z kim i na którym miejscu.

Prezentacja wyników sportowych i bogatego kalendarza wydarzeń to bezsprzecznie największe wyzwanie z jakim przyszło nam się mierzyć w Turborebels.

Andrzej Miałszygrosz, Product Designer

Autor

Bloger, fotograf, reżyser, sprawozdawca, dziennikarz. Rynek motoryzacyjny jest obecny w profesjonalnych mediach i prywatnych kanałach w internecie.

Wiedzieliśmy, że aby zachęcić twórców do publikowania swoich treści na łamach Turborebels, musimy przygotować narzędzie, które z jednej strony maksymalnie uprości proces dodawania, a z drugiej “sprzeda” i pomoże dotrzeć do nowych odbiorców.

Jakub Michalski, Product Designer

9

osób w zespole

116

wykonanych makiet podstron

6000

roboczogodzin

30k

profili zawodników

DESIGN

Skupiliśmy się głównie na wykorzystaniu języka projektowania Material Design

tr-screens-01tr-screens-01
tr-screens-02tr-screens-02
tr-screens-03tr-screens-03
tr-screens-04tr-screens-04
tr-screens-05tr-screens-05

WARTE UWAGI

Z tych paru rzeczy w Turborebels jesteśmy szczególnie zadowoleni.

Poczuj się jak na Facebooku

Centralnym miejscem aktywności użytkownika jest tablica, której inspiracją jest oczywiście rozwiązanie Facebooka. Czasem po prostu nie opłaca się przekonywanie użytkownika do nowych konwencji.

Wydajność

Ogrom danych i ambitna prognoza ruchu wymagały odpowiednich narzędzi, m.in.: ElasticSearch (wyszukiwanie danych), Memcached (szybki cache oparty o RAM), RabbitMQ (kolejkowanie systemowych zadań), mod_pagespeed (optymalizacja grafiki), PHP7 i dobrego hostingu.

Data Design

Atrakcyjna oprawa i intuicyjna w użyciu interfejs do przeglądania obszernej bazy danych wyników to bezsprzecznie jedno z ciekawszych zagadnień projektu.

Nawet nie mając doświadczenia w dużych projektach online, wiedziałem, że TurboRebels będzie dużym wyzwaniem dla każdego zespołu produkcyjnego. Tym więcej czasu poświęciłem na rozmowy z potencjalnymi wykonawcami. Dziś, z perspektywy działającego produktu, muszę przyznać, że wybrałem zespół, który wspierał nas na każdym etapie, niejednokrotnie świadomie i bezinteresownie wychodząc poza umówiony zakres prac. Takich partnerów się ceni i poleca!

Maciek Wodziński, Prezes Zarządu Fuel Corp