Jak założyć stronę na Facebooku?

Dziś krótki kurs dla początkujących – jak założyć samemu stronę na Facebooku i zapoczątkować istnienie swojej firmy na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie.

Dziś krótki kurs dla początkujących – jak założyć samemu stronę na Facebooku i zapoczątkować istnienie swojej firmy na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie.

Wielu z nas jest już blisko zaznajomionymi z Facebookiem i jego obsługa nie sprawia nam większych trudności. Jednak kiedy przypomnimy sobie swoje początki, okazuje się, że nie zawsze było tak łatwo. Prawda jest taka, że dla początkujących obsługa Facebooka jest dość trudna. Dla nich właśnie jest ten tekst.

Otrzymujemy wiele pytań o to, jak zapoczątkować obecność swojej marki/firmy na Facebooku. W związku z tym krok po kroku prześledzimy sposób, w jaki zakłada się fan page (inaczej like page), czyli stronę na Facebooku. Bo to jest właśnie pierwszy krok, jaki powinniśmy zrobić. Fan page umożliwi nam kontakt z osobami zainteresowanymi naszą marką czy też firmą.

Tutaj od razu uwaga – jeśli chcemy promować naszą markę na FB powinniśmy założyć stronę, nie profil osobowy. To ważne: nie możemy zakładać dla naszej marki/firmy prywatnego profilu osobowego! Jest to przede wszystkim niezgodne z regulaminem serwisu i jest najkrótszą drogą do tego, by profil został usunięty, a razem z nim cała nasza praca i baza znajomych.Niestety tego typu sytuacje zdarzają się bardzo często. Kilka znalezionych na szybko przykładów tego typu profili: A, B, C, D.

Pomijając fakt, że tego typu proceder jest niezgodny z regulaminem, warto jeszcze zauważyć, że użytkownicy Facebooka niechętnie dodają firmy/marki do znajomych. Po pierwsze nie mają tego po prostu w zwyczaju, a po drugie nie chcą udostępniać im wszystkich swoich prywatnych danych - a tak się właśnie dzieje, kiedy dodajemy kogoś do znajomych na FB.

Teraz po kolei. Żeby założyć stronę na Facebooku musimy posiadać na nim swój własny profil osobowy (z prawdziwymi danymi). Kiedy jesteśmy już zarejestrowani i zalogowani do serwisu, powinniśmy udać się pod adres http://www.facebook.com/pages/create.php.

Tutaj, oczywiście pod warunkiem, że zakładamy stronę swojej marki i mamy do tego pełna prawa, wybieramy opcję "stroną oficjalna". Następnie określamy najbardziej pasujące do nas kategorię i wybieramy nazwę dla naszej strony (będzie ona również adresem www fan page'a, pod postacią http://www.facebook.com/nazwa). Pamiętajmy by w nazwie strony zamieścić nazwę naszej firmy – to umożliwi jej łatwe wyszukiwanie. "Najsmaczniejsze pączki na świecie!" - to zachęcająca nazwa, ale w tym wypadku lepiej sprawdzi się po prostu "Cukiernia u Jana".

Gotowe – strona jest już utworzona, a Ty zostałeś jej administratorem. FB pozwoli Ci później dodać innych administratorów. I tutaj kolejna uwaga – będąc administratorem, wszelkie Twoje wypowiedzi (jak również pozostałych administratorów) na tablicy tego fan page'a będą pojawiały się podpisane nazwą fan page'a, nie prywatnego konta. Czyli np. „Cukiernia u Jana", a nie „Jan Kowalski”.

W każdej chwili masz dostęp do swojego fan page'a, klikając w prawym górnym rogu na Konto > Zarządzenia stronami.

Teraz kilka podstawowych rzeczy, jakie powinniśmy zrobić, gdy nasza strona jest już założona. Po pierwsze dodajmy zdjęcie profilowe – Facebook podaje nam ograniczenie wagowe zdjęcia do 4 MB – ważniejsze są jednak jego wymiary – jego szerokość powinna mieć 200 pikseli. Proponowana wysokość to również 200 pikseli (kwadrat) lub ostatnio często spotykane 600 pikseli (prostokąt). Przy wysokości mamy właściwie dużą dowolność. Istotniejsza jest tutaj szerokość – zdjęcie szersze niż 200 pikseli zostanie zniekształcone.

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie informacji o naszej marce/firmie – w wersji rozszerzonej w zakładce „Informacje” oraz w wersji skróconej – na lewej szpalcie, pod zdjęciem, w miejscu „Napisz coś o ...”.

Na początku warto jeszcze skorzystać z opcji „Zaproponuj znajomym”. Znajduje się ona również na lewej szpalcie i pozwala na wysłanie specjalnych zaproszeń do naszych znajomych z informacją o powstaniu naszej strony i z zachętą do „polubienia jej”.

To by było na tyle. Mamy już stronę swojej firmy i możemy rozpocząć działania. Powodzenia!

Większości facebookowych wyjadaczy ten wpis może wydać się banalny. Jednak na nasze maile bez przerwy (z dużą częstotliwością!) trafiają zapytania o to, w jaki sposób założyć fan page na Facebooku. Postanowiliśmy ułatwić sobię sprawę i spisać w tym miejscu krótką instrukcję, do której będziemy odsyłali wszystkich zainteresowanych :)

Komentarze